
|
Gerbiami partneriai ir bičiuliai,
Galime pasidžiaugti, kad, nepaisant praūžusio
karantino, Klaipėdos uosto krovos kompanijos dirbo ir dirba įprastu
režimu. Sunkiu metu uostas garantavo ne tik prekių judėjimą, bet ir
užtikrino Lietuvos piliečių parvykimą į savo gimtąją šalį Lietuvą. Tai
tik dar kartą įrodo, jog uostas yra viena svarbiausių logistikos
arterijų.
Svarbu neužsimiršti ir išsaugoti atsargumą bei
visuomet būti pasiruošusiems bet kokiems netikėtumams ateityje. Tai
verčia mus visus dar labiau susitelkti, įvertinti efektyvumo procesus,
skatinti savo darbuotojus galvoti kitaip ir veikti susitelkusiems kartu.
Lietuvos
jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) nariai
|
|
|

|
Klaipėdos uostas sulaukė vieno didžiausių laivų
istorijoje, kuris švartavosi prie bendrovės AB Klaipėdos jūrų krovinių
kompanijos (KLASCO) krantinių. Tai sausakrūvių kategorijai priskiriamas
laivas FPMC B LUCK.
Iki šiol tai yra didžiausias Newcastlemax tipo
laivas, prisišvartavęs prie KLASCO krantinių ir Klaipėdos uoste.
Pastaraisiais metais ryškėja tendencija pritraukti vis didesnius laivus
dėka nuosekliai plėtojamų ryšių su užsienio partneriais, kuriems KLASCO
užtikrina greitą ir kokybišką krovą, patikimą partnerystę , sakė
KLASCO generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.
FAKTAI

- Klaipėdos
uoste laivas pakrautas iki 13,8 m grimzlės.
- Klaipėdos
uoste į laivą buvo pakrauta apie 135 000 t krovinių.

|
|
|

|
AB Vakarų laivų gamykla (VLG) įmonių grupei
priklausanti bendrovė Vakarų Baltijos laivų statykla laimėjo AB
Smiltynės perkėla skelbtą atvirą tarptautinį konkursą naujam
keleiviniam-krovininiam keltui statyti.
Įmonei Smiltynės perkėla bus statomas 60 metrų
ilgio ir 14 metrų pločio universalus keleivinis-krovininis keltas. Laivu
bus galima pervežti iki tūkstančio keleivių arba ne mažiau kaip 40
lengvųjų automobilių ir 600 keleivių, arba aštuonis krovininius
automobilius, kurių kiekvieno bendroji masė siekia iki 44 tonų.

|
|
|

|
Pavasarį Klaipėdos uoste pirmąjį kartą sėkmingai
įvykdyta laivo bunkeriavimo suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD)
operacija. Jos metu Malkų įlankos terminale cementovežio MV Greenland
kuro talpa buvo pripildyta dujomis.
Cryo Shipping į Klaipėdą atplukdė švariausiu
iškastiniu SGD kuru jau pripildytą intermodalų ISO konteinerį, jis
keltuvu buvo užkeltas ant Baltkontos vilkiko ir nugabentas į Malkų
įlankos terminalą.
Iš ant vilkiko sumontuoto ISO konteinerio į
cementovežio MV Greenland kuro talpą buvo perkrauta 45 kub. m SGD.
Bunkeriavimo operacija vyko pagal visus gerosios praktikos reikalavimus
bei Europos jūrų saugumo agentūros rekomendacijas.

|
|
|

|
Koronaviruso akivaizdoje uosto krovos kompanijos
surėmė pečius ir konsolidavo suaukotas lėšas per 200 tūkstančius eurų.
Už juos nupirkti ir Klaipėdos ligoninėms padovanoti 5 Danijoje pagaminti
dirbtinės plaučių ventiliacijos aparatai Dameca AX500.
Ir narkozės metu tinkami naudoti aparatai
sumontuoti Klaipėdos Universitetinėje, Klaipėdos Respublikinėje,
Jūrininkų bei Klaipėdos vaikų ligoninėse.
Visi puikiai suprantame, koks svarbus medikų
darbas. Rūpestis medikų bendruomene ir pagalba jai pandemijos akivaizdoje
buvo tai, ką galėjome padaryti, kad bent kiek sumažintume koronaviruso
pasekmes, teigia LJKKA nariai.

|
|
|

|
Klaipėdos
konteinerių terminalo technikos parką papildė du nauji Konecranes
krautuvai, skirti tuščių konteinerių krovai saugojimo aikštelėje.
Darbas
su šiais šiuolaikiškais krautuvais bus daug ekonomiškesnis negu su sena
technika. Tai ypač aktualu šiuo metu, kai dėl COVID19 epidemijos sulėtėjus
krovinių apyvartai tarp šalių pradėjo kauptis didesni negu įprastai
tuščių konteinerių kiekiai.
|
|
|

|
Įgyvendindama
aplinkosaugos priemonių planą, AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija
(KLASCO) projektuoja apsauginę sieną, sulaikančią vėją ir kietųjų dalelių
sklidimą ore. Kanados gamintojų patentuota apsauginė vėjo siena
DustTamer jau 30 metų yra plačiai naudojama JAV, Kanados, Europos,
Australijos ir Pietų Amerikos uostuose. Iki 8 metrų siekiančią sieną
planuojama įrengti KLASCO teritorijoje esančiose 10-11 ir 7-8-9
krantinėse. Naujosios technologijos įrengimas bendrovei gali atsieiti iki
pusės milijono eurų. Nuo 2018 m. metų bendrovė į aplinkosaugos priemones
bei krovą spartinančią techniką jau investavo daugiau kaip milijoną eurų
ir planuoja investuoti dar 3 mln. eurų.

|
|
|

|
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos
(LJKKA) prezidentas Vidmantas Dambrauskas, LJKKA viceprezidentas Vaidotas
Šileika bei LJKKA vykdomasis direktorius Harold Kovs Vakarų ekspreso
dienraštyje dalijasi savo mintimis apie miesto ir uosto santykius.
Mūsų ausys priprato prie daugelį metų kai kurių
neatsakingų politikų nuolatos akcentuotos melagingos priešpriešos. Uostas
neva nori giliavandenio uosto, o Klaipėdos žmonės nenori. Tada klausiu -
kas yra tas uostas?
Uoste daug metų sėkmingai dirbančios krovos
kompanijos giliavandenio uosto nenori. Nenori taip pat, kaip ir Klaipėdos
žmonės. Uoste dirbančios kompanijos pirmiausia ir sudaro uostą.
Jos nori, kad uoste būtų plėtojama jau esama
infrastruktūra. Ir be megaprojektų, efektyviai naudojama esama uosto
teritorija yra pajėgi aptarnauti dvigubai didesnius krovinių srautus.
Neskraidykime padebesiais, o racionaliai ir
ūkiškai naudokime turimus resursus. Yra visos sąlygos sėkmingai vystyti
mūsų uostą pietinėje dalyje.
Gal kažkas Vilniuje ir nori giliavandenio uosto.
Akivaizdu, kad Klaipėdos uoste dirbantys ir mieste gyvenantys uostininkai
jo nenori. Nenori jo ir miesto bendruomenė. Nenori jo ir miesto valdžia.
Vadinasi, reikia vienytis, o ne skaldytis, tam, kad strateginis tikslas
būtų pasiektas, straipsnyje teigia V. Dambrauskas.

|
|
|

|
Dokininkas,
pylėjas, kranininkas, laivų švartuotojas, laivų korpusų surinkėjas
profesijos, kurių nesutiksi niekur kitur Lietuvoje, tik uoste. Tęsiame
projektą, kurio metu pristatome unikalių profesijų uoste dirbančių
klaipėdiečių istorijas.
|
Centriniame
Klaipėdos terminale dirbantis stividorius
Anatolijus Jegorovas ir jo sūnus Vladislavas Jegorovas
dokininkas mechanizatorius, kraunantis ratinės technikos ir kitokius
krovinius.
|
26-erius
metus Klaipėdos konteinerių terminale dirbanti Liudmila Sokolova uosto
kranuose - maždaug nuo 1983 metų. Terminale ji vienintelė moteris
kranininkė, galinti dirbti įvairių tipų kranais, už ilgametį darbą ir
gerus rezultatus ne kartą apdovanota įmonės padėkomis ir premijomis.
|

|

|
|
|
Lietuvos jūrų
krovos kompanijų asociacija
Nemuno 51, LT-91190 Klaipėda

Tel.: +370 46 250001
Faks.: +370 46 380010
El. Paštas: info@ljkka.lt
|
|