
|
Gerbiami partneriai ir bičiuliai,
Šiandien
verslo žodyne kone kasdien kartojami keli pagrindiniai žodžiai:
„saugumas“ ir „inovatyvūs skaitmeniniai sprendimai“, o tai, kas iki
pandemijos buvo siekiamybė, šiandien jau yra realybė.
Ar
spėjote pastebėti, kada šiais metais išsitrynė riba tarp realaus ir
virtualaus gyvenimo? Kaip staiga sugebėjome sukurti ištisas skaitmenines
sistemas ir rasti tinkamus technologinius sprendimus, užtikrinančius
darbuotojų nuotolinį darbą bei veiklų tęstinumą nestabdant procesų? Nors
drauge su visu pasauliu kovojame su mus visus ištikusiu iššūkiu, tačiau
sugebėjome susitelkti, veikti įsiklausydami į rinkos poreikius, atliepti
savo partnerių lūkesčius bei susivienyti srityse, kurios labiausiai
reikalauja socialinio įsiklausymo.
Visi
drauge esame atsakingi už tai, kad globalūs iššūkiai taptų progreso ar pokyčių
jėga, o ne atskirties pretekstu. Siekime, kad tai, ką gauname kaip
iššūkius, įvertintume kaip naujas galimybes, atveriančias naujas veiklos
perspektyvas.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų
asociacijos (LJKKA) nariai
|
|
|

|
LKAB
„Klaipėdos Smeltė“ baigė valdybos patvirtintą 2018-2020 metų investicijų
projektą į konteinerių terminalo pajėgumų didinimą. Investicijų suma į
sandėliavimo aikštelių rekonstrukcijos darbus siekia beveik 23,5 mln.
eurų, į krovos techniką ir kitą įrangą investuotą beveik 41,5 mln
eurų ir tai leis kompanijos krovos pajėgumą padidinti iki 800.000
konteinerių (apie 1.1 mln. TEU).
Pasak
„Klaipėdos Smeltės“ vadovo Rimanto Juškos, užbaigus rekonstrukciją,
sutvarkyta apie 95% „Klaipėdos Smeltės“ teritorijos: „Rekonstrukcijos
metu iš viso atnaujinta daugiau kaip 95 tūkst. kv. metrų terminalo
aikštelės dangos, įrengti požeminiai inžineriniai tinklai, užterštų
nuotekų rezervuarai su automatinėmis elektrinėmis sklendėmis ir modernus
apšvietimas. Darbų metu terminalo veikla sustojusi nebuvo“.
Šį
svarbų „Klaipėdos Smeltės“ plėtros etapą užbaigė penktojo STS krano
pristatymas į Klaipėdą. Ship-to-Shore (STS) tipo kranas, surinktas
Suomijos Konecranes gamykloje Hanko uoste, bendrovę pasiekė gruodžio 15
d. Į Klaipėdą jį atplukdė jūrinis vilkikas ODYS su barža TRD Horizon.
STS
tipo kranas yra skirtas pakrauti ir iškrauti jūrinius konteinerius į/iš
fiderinių bei okeaninių laivų. Planuojama, kad apie 10 mln. eurų
kainuojantis modernus ir sudėtingas įrenginys, kuriuo dirbs „Klaipėdos
Smeltės“ mokymo centre paruošti specializuoti kranininkai, sustiprins
Klaipėdos pozicijas konkuruojant su kaimyniniais Gdansko, Bremerhafeno,
Hamburgo uostais bei padės grąžinti į Lietuvos uostą okeaninius
konteinervežius su tranšipmento kroviniu, šiuo metu kraunamu tik
epizodiškai.
65 tonų keliamosios galios
kranas, vienu metu pakeliantis du pilnus 20-ties pėdų konteinerius,
įtvirtins „Klaipėdos Smeltės“ pozicijas lyderių pagal krovos spartą
trejetuke tarp 38 pasaulio konteinerių terminalų, kuriuos valdo bendrovės
akcininkė – „Terminal Investment Limited“.
|
|
|

|
UAB
„Centrinis Klaipėdos terminalas“ (CKT) įvykdyta pirmosios puspriekabės
pervežimo „LTG Cargo“ traukiniu operacija
Bandomojo
vežimo metu iš Danijos keltu atgabenta puspriekabė „Centriniame Klaipėdos
terminale“ (CKT) buvo pakrauta ant specialios „LTG Cargo“ traukinio
platformos ir išgabenta į Vilniaus Intermodalinį terminalą. Čia į ją
pakrovus krovinį, ji išgabenta atgal į Klaipėdą
„Centrinis
Klaipėdos terminalas suinteresuotas nuolat plėsti ir tobulinti savo
teikiamas paslaugas. Siekiame neatsilikti nuo kitų Europos ro-ro
terminalų, tad moderniais sprendimais ir inovacijomis privalome išlikti
patrauklūs savo klientams. Žengtas pirmas žingsnis leidžia praverti
„žaliojo uosto“ koncepcijos duris, tęsiant sunkiasvorio transporto
srautus Klaipėdoje mažinančius uosto projektus“, – teigia CKT generalinis
direktorius Karolis Grigalauskas.
Ateityje
siekiama pradėti vykdyti reguliarius puspriekabių vežimus bei klientams
siūlyti susisiekimą su Vokietijos bei Skandinavijos šalių uostais –
Kyliu, Karlshamu, Treleborgu.
|
|
|

|
Dienraštis
„Verslo Žinios“ jau eilę metų organizuoja projektą „Lietuvos
sektorių lyderiai“. Pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo
modelį atrenkamos pačios stipriausios Lietuvos bendrovės iš pagrindinių
verslo sektorių, pirmaujančių pagal praėjusių metų veiklos rezultatus.
Sudarant „Sektorių lyderių“ reitingą, tame pačiame sektoriuje veikiančios
įmonės lyginamos tarpusavyje. Vertinimas atliekamas pagal 9 rodiklius -
nuo pardavimo pajamų, pelno ir pelningumo rodiklių, organizacijos augimo
progreso iki darbuotojų skaičiaus ar darbo užmokesčio santykio su kitomis
sektoriaus įmonėmis.
Neseniai paskelbtame
transporto sektoriaus lyderių sąraše Klaipėdos konteinerių terminalas
(KKT) užėmė solidžią penktą vietą.

|
|
|

|
Lietuvos
pramonininkų bendruomenė kartu su šalies Vyriausybe įvertino Klaipėdos
jūrų krovinių kompanijos „Bega“ įgyvendinamą unikalų ilgalaikį CO2 ir
kitų oro taršos emisijų mažinimo projektą.
Ši
kompanijos „Bega“ iniciatyva yra vienas iš realių žingsnių Klaipėdos jūrų
uoste įgyvendinant Europos Sąjungos Žaliojo kurso politiką bei šiemet už
aplinką, vandenynus ir žuvininkystę atsakingo eurokomisaro Virginijaus
Sinkevičiaus paskelbtą Žaliojo jūrų uosto koncepciją.
„Bega“
nuo 2016 m. vykdo manevrinių geležinkelio lokomotyvų modernizavimo
programą, pagal kurią dyzeliniai šilumvežiai yra keičiami elektriniais
robotizuotais lokomotyvais. Iki šių metų kompanijos „Bega“ specialistai
buvo sukūrę ir pagaminę keturis į tinklą įjungiamus elektrinius
lokomotyvus.
2020-aisiais
specializuotas inžinerinis krovos kompanijos padalinys pristatė dar vieną
unikalų įrenginį, neturintį analogų nei jūrų uostų, nei geležinkelių
sistemose. Tai – autonominis elektrinis robotas-lokomotyvas, varomas
įkraunama ličio-jonų baterija ir turintis nuosavą 4 kW galios saulės
energijos jėgainę. Su pilnai įkrauta baterija robotas gali dirbti apie 24
valandas, baterijos įkrovimo laikas – iki 2 valandų. Elektrinio variklio galia
– 80 kW, jo pakanka patraukti daugiau nei 20 pilnų vagonų, arba per 2000
tonų.
Lietuvos pramonininkų
konfederacija šį įrenginį pripažino Lietuvos metų gaminiu-2020 ir
apdovanojo aukso medaliu.

|
|
|

|
Spalio mėnesį baigta UAB Malkų įlankos terminalas
eksploatuojamos krantinės Nr. 142 rekonstrukcija. Rekonstrukciją
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu atliko UAB „Borta“.
Po rekonstrukcijos akvatorija prie krantinės Nr.
142 galės būti išgilinta iki 14 m gylio, kas suteiks Malkų įlankos
terminalui galimybę pakrauti Panamax dydžio laivus praktiškai iki
maksimalios jų grimzlės. Numatytą 14 m gylį planuojama pasiekti 2021 m.
pirmąjį ketvirtį.
Malkų įlankos terminale taip pat sėkmingai užbaigtas
visos terminalo teritorijos apšvietimo sistemos atnaujinimas, kurio metu
seni metalo halido ir natrio šviestuvai pakeisti į energiją taupančius
LED šviestuvus.
Planuojama, kad ši inovacija per vienerius metus
leis sutaupyti 64,6 MWh energijos ir daugiau kaip 50 proc. sumažins
elektros energijos suvartojimą. Be to, numatomas ilgesnis apšvietimo
įrangos tarnavimo laikas.
Sprendimas investuoti į efektyvų energijos
vartojimą svarbus ne tik dėl ekonominės naudos verslui, bet ir dėl
aplinkosauginio faktoriaus – daugiau kaip 23 tonomis sumažės išmetamo į
aplinką CO2 kiekis.
|
|
|

|
Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės (VLG) dokų
rikiuotę jau papildė antras „Panamax“ tipo laivų remontui skirtas
plaukiojantis dokas. Jis pastatytas į nuolatinę savo vietą ir jau
netrukus galės priimti laivus. Šie pokyčiai simbolizuoja, jog sparčiais
žingsniais artėjama Malkų įlankos infrastruktūros išvystymo projekto
pirmojo etapo pabaigos link.
Praėjusių metų pabaigoje iš Rygoje įsikūrusios
laivų remonto įmonės įsigytas plaukiojantis dokas Nr. 170, jau savo
nuolatinėje vietoje, šalia didžiausio plaukiojančio doko Baltijos šalyse
PD-12, kuris taip pat priklauso VLG įmonių grupei.
Šiuo metu 201 metro ilgio, 35 metrų pločio ir 30
000 tonų keliamosios galios dokui PD-170, atliekami paskutiniai remonto
darbai. Pirmąjį laivą remontui jis priims jau šių metų gruodį.
Planuojama, kad pradėjus disponuoti visais trimis
turimais dokais − PD-12, PD-170 ir anksčiau didžiausiu laikytu, o dabar
mažiausiu tapusiu doku Nr. 219, bendrovės pajėgumai išaugs net keletą
kartų, o atsiradus galimybei priimti daugiau laivų modernizacijai ir
remontui, VLG užsitikrins dar tvirtesnes pozicijas Europos laivų remonto
rinkoje ir sėkmingai galės konkuruoti su didžiosiomis laivų remonto
kompanijomis.

|
|
|

|
Naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD)
terminalų operatorė KN (AB „Klaipėdos nafta“) pasirašė sutartį su UAB
„Elektrėnų energetikos remontas“ dėl dviejų talpyklų rekonstrukcijos ir
pritaikymo bitumo krovai darbų. Juos baigti planuojama kitų metų antroje
pusėje. Sutarties vertė – 2,1 mln. Eur.
Tai vienas iš bendrovės suplanuotų investicinių
projektų, siekiant didinti naftos terminalo Klaipėdoje efektyvumą ir
lankstumą pritaikant esamą infrastruktūrą naujiems kroviniams.
Rangovas įsipareigoja „iki rakto“ paruošti esamas
dvi talpyklas po 4200 kub. m, kuriose būdavo laikomas mazutas su vandens
priemaišomis, naujam produktui – bitumui perkrauti ir sandėliuoti.
Prie talpyklų bus įrengti produkto iškrovimo siurbliai, kuriais iš
autocisternų karštas (150-160 laipsnių Celsijaus) bitumas bus
supumpuojamas į talpyklas, jose laikomas ir kaupiamas bei vėliau
perkraunamas į tanklaivius.
„Vykdydami savo strateginį planą ir siekdami vieno
iš tikslų – įsilieti į naujų naftos produktų rinkas pradedame talpyklų
bitumo krovai pritaikymo projektą. Tai naujas produktas, kurį planuojame
padėti krauti kitąmet. Tai kartu ir vienas iš KN naftos terminalo
efektyvumo didinimo tikslų. Šie metai kitaip nei bet kurie kiti parodė,
kad ilgalaikis planavimas kartu su greita reakcija į rinkos pokyčius ir
prisitaikymas laiku yra būtinas tam, kad pavyktų amortizuoti praradimus
viename krovinių segmente diversifikuojant portfelį. Šiemet dėl kritusių
naftos kainų ir naftos produktų perdribimo maržų sumažėjus jų srautui per
KN terminalus, daugiau krauta žaliavinės naftos, biodegalų bei teikta
daugiau naftos produktų saugojimo paslaugų“, komentuoja Mindaugas
Navikas, KN Komercijos direktorius.

|
|
|

|
Dokininkas, pylėjas, kranininkas, laivų
švartuotojas, laivų korpusų surinkėjas – profesijos, kurių nesutiksi
niekur kitur Lietuvoje, tik uoste. Tęsiame projektą, kurio metu
pristatome unikalių profesijų uoste dirbančių klaipėdiečių istorijas.
|
LKAB „Klaipėdos Smeltės“ darbuotojai savo patirtimi
dalijasi įvairiuose pasaulio uostuose.
Instruktoriai kranininkai Tomas Jasčenskas, Tomas
Brazdauskis, Valdas Kubilius, Artiomas Petrovas per pastaruosius kelerius
metus sėkmingai baigė mokymo projektus Neapolyje (Italija), Sankt
Peterburge (Rusija), Lome (Togas), Umm Kasre (Irakas).
Susipažinkite
|
Ar žinote, kokį įdomų ir sudėtingą darbą uoste
atlieka stividorius? Apie savo darbo ypatumus pasakoja AB Klaipėdos jūrų
krovinių kompanijos („Klasco“) krovos terminalo vyriausiais stividorius
Vytautas Ilakis.
|
KN (AB „Klaipėdos nafta“) darbuotojai Martynas
Ambrozaitis ir Gediminas Čeginskas padeda užtikrinti sklandžią
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo veiklą. Martynas dirba
krante, o Gedminas kasdien į darbą keliauja laiveliu.
|

|

|

|
|
|
Lietuvos jūrų
krovos kompanijų asociacija
Nemuno 51, LT-91190 Klaipėda

Tel.: +370 46 250001
Faks.: +370 46 380010
El. paštas: info@ljkka.lt
|
|