Tarp inovatyviausių aplinką tausojančių iniciatyvų – „Begos“ transporto konversija
Klaipėdos jūrų uosto krovos kompanija „Bega“ pripažinta viena iš aktyviausių žaliojo kurso politikos įgyvendintojų transporto srityje.
Vilniuje surengtame Tarptautiniame transporto inovacijų forume didžiausias dėmesys skirtas transporto sektoriaus transformacijai žaliojo kurso, skaitmenizavimo, inovacijų link. Vienas iš šio forumo akcentų buvo AB „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Susisiekimo, Energetikos, Ekonomikos ir inovacijų, Aplinkos, Kultūros ministerijomis bei Transporto inovacijų asociacija surengto konkurso „Žaliojo susisiekimo link“ finalas.
Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ paskelbta nugalėtoja konkurso nominacijoje „Tvarių judumo priemonių skatinimas“. Šioje nominacijoje buvo vertinamas įmonių indėlis mažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, įdiegtų inovatyvių sprendimų originalumas ir pritaikomumas.
„Skaitmenizacija ir Žaliasis kursas šiuo metu yra visos Europos Sąjungos kryptis. Pokyčiai gali ir turi vykti visur – nuo stambiausių strateginių projektų iki ne mažiau svarbių tvarų judumą užtikrinančių iniciatyvų. Visa tai liudija, kad Lietuva yra pasiryžusi tapti žaliojo susisiekimo lydere regione ir kryptingai judėti žaliojo transporto link“, – sveikindamas konkurso laureatus sakė LR susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Apdovanojimas kompanijai „Bega“ skirtas už tai, kad ji sėkmingai vadovaujasi Europos Sąjungos Žaliojo kurso politika ir vykdo nuosavo manevrinių geležinkelio lokomotyvų parko modernizavimo programą, kurios metu dyzeliniai šilumvežiai konversijos būdu yra keičiami elektriniais robotizuotais lokomotyvais. Remiantis Europos aplinkos agentūros patvirtinta oro taršos emisijų skaičiavimo metodika, vienas tradicinis dyzelinis manevrinis lokomotyvas, dirbdamas uosto terminaluose, per metus į aplinką išleidžia apie 100 t CO2 bei kitų sudeginamo iškastinio kuro emisijų. Kompanijoje „Bega“ lokomotyvų konversijos dėka iškastinio kuro sunaudojimas kasmet mažėja ir atitinkamai yra eliminuojamos CO2 emisijos.
Už aplinką atsakingo Europos Komisijos komisaro Virginijaus Sinkevičiaus, susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos įteiktą apdovanojimą atsiėmęs kompanijos „Bega“ valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis teigė, kad apie geležinkelio transporto konversiją kompanija pradėjo galvoti dar prieš dešimtmetį. Programa realiai pradėta įgyvendinti 2016 metais, tam buvo suburta specialistų, inžinierių komanda, kuri savo jėgomis kuria, projektuoja bei gamina elektrinius lokomotyvus.
„Praėjusiais metais kompanija įgyveno ambicingą tikslą pagaminti visiškai autonominį lokomotyvą, kuris yra nepriklausomas nuo elektros maitinimo šaltinių, yra varomas ličio-jonų baterija bei turi nuosavą saulės energijos jėgainę. Toks 24 pilnai pakrautus geležinkelio vagonus, arba 2000 tonų svorį, traukiantis lokomotyvas vienu įkrovimu gali dirbti ne mažiau kaip 24 val. ir užtikrinti nulines emisijas į aplinką. Tokia transformacija yra labai svarbi tiek mums, mūsų partneriams, kurie turi galimybę rinktis tvarias logistines grandines, tiek ir visam transporto sektoriui. Esame pokyčių kelyje ir dėkojame už tai, kad buvome pastebėti bei įvertinti“, – sakė A. Kuzmarskis.
Pasak konkursą organizavusios AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus M. Bartuškos, geležinkeliai jau dabar yra vienas tvariausių transporto būdų, kasmet pasiūlantis vis daugiau žaliąją energiją ir tvaresnę logistiką užtikrinančių sprendimų. „Šiuo konkursu siekėme ne tik atkreipti visuomenės dėmesį į egzistuojančias problemas, bet ir parodyti, kaip žaliojo transporto vizija gali būti įgyvendinama“, – teigė M. Bartuška.