Unikalus jūrų uosto terminalas pripažintas Lietuvos metų gaminiu
Aukso medaliu apdovanotas terminalas – vienas didžiausių ir moderniausių tokio tipo terminalų Baltijos regione. Nors kompanija „Bega“ suprastruktūrinę komplekso dalį baigė statyti ir bandomąją krovą pradėjo dar 2012 metais, būtent šiemet terminalas galėjo pradėti veikti didesniu pajėgumu. Tai įvyko bendro darbo kartu su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija dėka. 2014 m. pavasarį užbaigus akvatorijos gilinimo bei dugno tvirtinimo darbus prie dalies terminalo krantinių, buvo atvertos galimybės priimti bei pakrauti didelio tonažo laivus tiek, kad jų nebereikėtų papildomai krauti kitur ir eksportuotojai visą krovinio partiją galėtų išgabenti vienu laivu per vieną terminalą.
Sulaukusi naujų infrastruktūrinių parametrų, „Bega“ operatyviai juos „įdarbino“, taip užtikrindama spartų valstybės bei privačių investicijų atsiperkamumą. Šį grūdų eksporto sezoną kompanija kas savaitę priima „Panamax“ ar „Post Panamax“ tipo laivus, į kuriuos pakrauna dideles grūdų partijas. Viena jų – 74.000 tonų lietuviškų kviečių, rugsėjo mėnesį išgabentų „Post Panamax“ tipo laivu „Piera“, – buvo didžiausia grūdų partija Klaipėdos uosto istorijoje.
Bendradarbiaujant „Begai“ ir Klaipėdos uosto direkcijai, jau yra sutarta dėl tolesnio infrastruktūros gerinimo prie likusių komplekso krantinių, siekiant maksimaliai išnaudoti terminalo pajėgumus, kurie viršija 2,5 mln. t per metus.
Technologiškai terminalas yra pritaikytas darbui eksporto ir importo režimais vienu metu. Be to, techninės galimybės leidžia teikti ne tik tradicinio krovinio perkrovimo iš ar į laivus paslaugas, bet ir veikti kaip krovinių paskirstymo tiek sausumos, tiek jūrų transportu centrui.
Kompanijos „Bega“ skurti žemės ūkio produktų krovos pajėgumai suaktyvino šių krovinių srautus per Klaipėdos uostą. Pradėjus eksploatuoti terminalą, „Begos“ žemės ūkio krovinių apyvarta išaugo daugiau nei dvigubai ir šiemet per 10 mėnesių viršijo 1 mln. t. Iš viso Klaipėdos uoste birius žemės ūkio produktus krauna 5 krovos kompanijos. „Begos“ dalis šiame uosto krovos segmente siekia apie 40 proc.