„BLUE BALTICS“ – SGD VERTĖS GRANDINĖ SUJUNGS KETURIAS VALSTYBES
Kovo 14 d. Klaipėdoje vyko pirmasis „Blue Baltics“ projekto partnerių susitikimas, kurio metu aptarta Baltijos jūros regiono suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) infrastruktūros sinchronizacija, perspektyvos, projekto progresas. Susitikime dalyvavęs Europos parlamento transporto komiteto pirmininkas ir „Motorways of the Sea“ koordinatorius Brianas Simpsonas (Brian Simpson) pristatė MoS programos finansavimo galimybes transporto sektoriui.
Vizito Klaipėdoje metu projekto parneriai taip pat lankėsi SGD terminale.
Projekto „Blue Baltics“ paskirtojo koordinatoriaus KN (AB „Klaipėdos nafta“) statoma SGD paskirstymo stotis tampa SGD vertės grandinės ašimi. Tikimasi, jog Klaipėda taps SGD paskirstymo centru ir sujungs keturias Baltijos jūros regiono valstybes į vieną vertės grandinę.
„Po susitikimo su partneriais matyti akivaizdus progresas kiekvienoje iš šalių vykdomuose projektuose ir planuojama, jog šis SGD infrastruktūros tinklas taps visiškai aktyvus dar iki 2019 m. vidurio. Investicijos į „Blue Baltics“ projektą yra skirtos siekti didesnio transporto sektoriaus efektyvumo, paslaugų integracijos ir ekonomiškos SGD logistikos grandinės sukūrimo. KN siekia, kad SGD paskirstymo stotis, kaip ir didysis SGD terminalas, veiktų trečiųjų šalių prieigos principu ir jos paslaugomis galėtų naudotis optimalus klientų skaičius“, – komentuoja Marius Pulkauninkas AB „Klaipėdos nafta“ l.e.p. generalinis direktorius.
SGD paskirstymo stoties projektas yra įgyvendinamas bendrovės nuosavomis ir skolintomis lėšomis bei ES parama. Jo veikla iš dalies leis mažinti SGD terminalo išlaikymo kaštus tais atvejais, kai SGD, skirtos paskirstymo stočiai, bus importuojamos per didįjį terminalą. Planuojama, jog stotis veiklą pradės šių metų vasaros pabaigoje.
Projektas „Blue Baltics“ telkia investicijas į SGD infrastruktūros įrengimą skatinant tvarią susisiekimo jūra bei sausuma sistemą bei šiltnamio efektą sukeliančių dujų mažinimą. Šis projektas remiasi sėkmingu ankstesnių projektų, tokių kaip KN valdomo Klaipėdos SGD terminalo, AGA AB valdomo Nyneshamno (Švedija) mažos apimties SGD terminalo patirtimi įtraukiant kitus partnerius: Vokietijos „Bernhard Schulte GmbH & Co. KG“, kuri plėtoja SGD transportavimo laivo projektą, Estijos „Alexela Energia AS“, planuojančią sukurti SGD degalinių tinklą, skirtą viešajam, krovininiam, jūriniam transportui ir nuo dujų tinklo nutolusiems vartotojams aprūpinti bei VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD), iš dalies atliekančią KN eksploatuojamos krantinės pritaikymo SGD krovai darbus.
„Esu įsitikinęs, kad „Blue Baltics“ projektas prisidės prie SECA (sieros teršalų kontrolės direktyvos) ir MARPOL (tarptautinė konvencija dėl teršimo iš laivų prevencijos) įgyvendinimo. Jis finansuoja Baltijos jūros uostų SGD bunkeriavimo tinklo plėtrą ir, tikiuosi, kad tai bus atspirties taškas didesniam SGD varomų laivų naudojimui pagrindiniuose Baltijos jūros bunkeriavimo taškuose. Žvelgiant Lietuvos kontekstu, projektas turi potencialą paversti Klaipėdą pilnaverčiu SGD paskirstymo centru ir SGD tiekimo grandinės vartais vienoje iš intensyviausių, tačiau ekologiškai švarių laivybos zonų Baltijos jūros regione“, – teigia Brianas Simpsonas, Europos parlamento transporto komiteto pirmininkas, MoS koordinatorius.
„Labai džiaugiamės mūsų uosto įmonėmis, kurių dėka Klaipėdos uosto konkurencingumas nuolat auga. Sveikiname ir prisidedame prie AB „Klaipėdos nafta“ projekto – SGD paskirstymo stoties. Šis projektas sudarys sąlygas ne tik efektyviau išnaudoti SGD terminalo galimybes, bet ir gerokai padidins Klaipėdos uosto patrauklumą bei sudarys palankesnes sąlygas SGD laivybos plėtojimui“, – sako Artūras Drungilas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius.
Iš „Blue Baltics“ finansavimo programos KN paskirstymo stočiai yra skirta apie 3,1 mln. Eur. Iš viso investicijos į 5 projektus siekia 47,6 mln. Eur, iš MoS programos finansuojama 15 mln. Eur.
KN fotografija: „Blue Baltics“ projekto parnerių susitikimas Klaipėdoje.