Klaipėdos konteinerių terminalas didina pajėgumus
Gruodžio 19 d. vakare į Klaipėdos Konteinerių Terminalą su laivu „Meri“ atplaukė naujas mobilus kranas LIEBHERR LHM 420.
Tai universalus 124 tonų keliamosios galios uosto kranas, kuriuo galima efektyviai krauti įvairiausius krovinius: konteinerius, generalinius krovinius, sunkiasvorius negabaritinius krovinius.
Prieš tris metus sukurtas LHM 420 yra naujausias LIEBHERR kompanijos mobilaus uosto krano modelis, aprūpintas moderniausia elektronika, ekonomiškas ir itin manevringas.
48 m krano strėlė pasiekia 16 konteinerių eilių, taigi šiuo kranu galima krauti ir „Post-Panamax“ tipo laivus. Krovos greitis – iki 32 konteinerių per valandą.
Įsigyti dar vieną kraną KKT ketino dar 2013 metais – buvo planuojama ant krantinės pastatyti trečią, galingesnį STS tipo kraną didėjantiems konteineriniams laivams aptarnauti. Tačiau sulėtėjus konteinerių apyvartos augimui buvo nuspręsta įsigyti daug universalesnį mobilų kraną, kuris leis padidinti ne tik konteinerių, bet ir kitų krovinių apdorojimo našumą. Pastaraisiais metais net kelis kartus išaugo generalinių ir negabaritinių krovinių apimtys, 2014 m jų krova KKT terminaluose pirmą kartą viršijo 1 mln. tonų, kas sudaro ketvirtadalį bendros krovinių apyvartos.
KKT konteinerių terminalas šiemet perkrovė apie 40 tūkst. tonų negabaritinių krovinių: vėjo jėgainių, sunkiasvorių pramoninių įrengimų. Tokiems kroviniams iki šiol turėto 104 t LIEBHERR krano galios kartais nebeužtekdavo. Dabar dviem mobiliais kranais bus įmanoma krauti iš laivų iki 200 t. svorio krovinius. Tai padidins terminalo konkurencingumą sunkiasvorių ir negabaritinių krovinių rinkoje.