Klaipėdos uostas praplėstas nauja krantine
Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO nuomojamoje teritorijoje Smeltės pusiasalyje, prie Malkų įlankos, 144 krantinė buvo pastatyta prieš penkis metus. Tačiau dėl investicijų į sausumos infrastruktūrą teko palūkėti apsišarvavus kantrybe. Dabar, kai nutiestas ir pripažintas naudoti kone kilometro ilgio geležinkelio kelias, kainavęs 1,24 mln. eurų, Klaipėdos uoste nebelieka kliūčių šią teritoriją naudoti įvairiai komercinei veiklai. Perkėlusi portalinius kranus kompanija krantinę pritaikė generalinių, verstinių ir birių krovinių krovai. KLASCO investicijos į inžinerinius tinklus, dangas ir kranų montavimą sudaro 4 mln. eurų.
„Iki šiol 144 krantinėje vyko tik epizodinė krova, krovinių paieškas apsunkino nežinia, kada turėsime geležinkelį. Dabar, kai nutiesta geležinkelio atkarpa, KLASCO galės atlikti įvairias gamybines operacijas ir plėtoti kitų permainų Jūrų perkėlos terminale idėjas. Turime pasirašę sutartį dėl fosforitų iš laivo į vagonus krovos. Artimiausiomis dienomis paaiškės, kada atvyks laivas ir mus pasieks pirmoji šio krovinio siunta. Džiaugiamės, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pastaruoju metu atidžiai stebi infrastruktūros statybų eigą ir pirmiausia investuoja į tas vietas, kur sąnaudų mažai, o nauda juntama iš karto“, – sakė Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius
Pastatytos krantinės ilgis – 469 metrai, iki jos buvo nutiesta 931 metrų geležinkelio kelių. Prie krantinės esantis 11 metrų gylis leis priimti vidutinės talpos laivus.
„Pripažinus tinkamu naudoti geležinkelį, nebelieka kliūčių šioje krantinėje visu pajėgumu vykdyti veiklą. Mums, kaip valstybės valdomai įmonei, svarbu, kad krantinė pulsuotų gyvybe ir duotų grąžą ir valstybei, ir čia veiklą vystantiems verslininkams“, – teigė Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.