KKT stiprina savo pajėgumus – atvyko naujas STS kranas

Balandžio 29 d. iš Suomijos Hanko uosto atplukdytas pirmas iš dviejų STS (ship-to-shore) kranų, užsakytų iš vieno didžiausių pasaulyje kranų gamintojo KONECRANES. Ant specialios baržos pakrautas kranas atvyko jau pilnai surinktas ir po maždaug mėnesį  truksiančio testavimo bei kranininkų apmokymo bus pradėtas eksploatuoti.

Naujasis kranas daug didesnis ir galingesnis už šiuo metu terminale naudojamus senosios kartos STS, jo keliamoji galia 65 t, yra galimybė krauti po du 20 pėdų konteinerius vienu pakėlimu. 53 m ilgio strėlė leidžia pasiekti 19 konteinerių eilių ant laivo denio. Maksimalus konteinerio pakėlimo aukštis – 42 m, bendras krano su pakelta strėle aukštis – 116 m.

Antras toks pat kranas bus pristatytas iki šių metų vidurio. Finansavimą kranų įsigijimui teikia OP Corporate Bank plc grupės įmonė Lietuvoje OP Finance AB, projekto techniniai konsultantai – KONECRANES partneriai Lietuvoje UAB Mobile Heavy Machinery.

Užsakant naujuosius kranus buvo atsižvelgta į laivų didėjimo tendenciją ir naujus techninius terminalo krantinės parametrus po rekonstrukcijos. Galingi, šiuolaikinėmis technologijomis aprūpinti kranai, kuriais  galima krauti  „Post-Panamax“ klasės laivus, leis žymiai padidinti laivų krovos našumą ir sutrumpinti jų stovėjimo uoste laiką. Ne mažiau svarbu, kad jie padės įgyvendinti KKT užsibrėžtą tikslą nuosekliai mažinti aplinkos taršą, nes naujieji kranai varomi elektriniais varikliais. Įvedus abu kranus į eksploataciją,  konteinerinių laivų krovai nebereikės naudoti mobilių krantų, dėl to CO2 išmetimas į aplinką iš laivus kraunančių kranų sumažės iki 70%.

Pagal įmonės plėtros investicinę programą ateityje planuojama užsakyti dar du tokio tipo kranus.